W poniedziałek na rynku zadebiutowała gra Genshin Impact. Okazuje się, że był to największy międzynarodowy debiut w historii dla projektu opracowanego przez chińskie studio. Takie informacje znalazły się w artykule na temat sukcesu tytułu, opublikowanym w gazecie South China Morning Post.
Kilka godzin po premierze streamy z gry w serwisie Twitch oglądało ponad 110 tys. osób. W poniedziałek produkcja miała większą widownię niż
Fortnite. W chwili pisania tej wiadomości
Genshin Impact również wyprzedza przebój studia
Epic Games, będąc czwartą najpopularniejszą produkcją na tej platformie, za
League of Legends,
Call of Duty: Warzone oraz
Among Us.
Gra cieszy się także wielką popularnością na rynku chińskim. To obecnie druga najlepiej zarabiająca aplikacja w tamtejszym App Store.
Genshin Impact przynosi teraz większy przychód niż
Douyin, czyli chińska wersja
TikToka. Według grupy analitycznej
Qimai Data, w ciągu trzech pierwszych dni od premiery w Kraju Środka gra wygenerowała 1,84 mln dolarów na samym systemie iOS.
Zainteresowanie
Genshin Impact przed debiutem również było imponujące. W Chinach pre-rejestracji dokonało 16 mln użytkowników, a poza tym krajem – 5,3 mln. Sukces gry jest dobrą nowiną dla twórców, gdyż była ona dosyć ryzykownym projektem. Jej opracowanie oraz marketing miały w sumie pochłonąć ponad 100 mln dolarów. Chińskie produkcje rzadko kiedy mogą liczyć na tak duży budżet.
Genshin Impact ukazało się równocześnie na PC, PlayStation 4 oraz urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android. Na wszystkich tych platformach sprzętowych korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. W planach jest również wersja na Nintendo Switch, ale ona ukaże się dopiero w przyszłym roku. Twórcy nie kryją także chęci przeniesienia swojego dzieła na PS5.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2020-10-02 11:25:19
|
|